CustomerSource

CustomerSource
 


CustomerSource er en service der drives af Microsoft og som giver dig adgang til ressourcer som f.eks. selvhjælpsværktøjer, produktopdateringer, nyhedsgrupper, undervisning, dokumentation og onlinenyhedsbreve for at hjælpe dig med at optimere din brug af dit Microsoft Dynamics-produkt. Kunder med et aktivt Dynamics NAV eller C5 Abonnement, en udvidelsesplan eller en supportplan kan få adgang til CustomerSource. Dette dokument indeholder de mest almindelige spørgsmål og svar i forbindelse med brugen af Microsoft™ LiveID sammen med CustomerSource.

 

CustomerSource bruger Microsoft™ LiveID til godkendelse. Dette er en webbaseret tjeneste, som er udviklet til at gøre det nemt og hurtigt at logge på websteder. LiveID giver tilknyttede websteder mulighed for at identificere og godkende en bruger med et enkelt sæt brugeroplysninger, så brugeren ikke behøver at huske adskillige adgangskoder og brugernavne.
Bemærk: Microsoft™ LiveID benyttes også af MSN/Messenger, Hotmail og Outlook.com - så har du en adgang til en af disse, har du allerede en LiveID-konto du kan benytte

 

Hvis du allerede har adgang til CustomerSource, kan du give dine kolleger adgang. Læs mere ved at klikke her!
NB: Hvis du har en kollege, der har adgang, og du også ønsker at få adgang, så få firmaets CustomerSource administrator (spørg din kollega) til at følge ovenstående vejledning)

 

Min organisation har en aktuel serviceplan (fx Dynamics NAV eller C5 Abonnement), men ingen fra min organisation har prøvet at bruge CustomerSource før.
Hvordan kan jeg begynde at bruge CustomerSource som førstegangsbruger?

Kunder skal først knytte deres LiveID-konto til deres Microsoft Dynamics-konto på følgende måde:

Trin 1. Opret en LiveID-konto. 
Hvis du har logget på et hvilket som helst websted eller en tjeneste, som viser, eller hvis du har en e-mail-adresse, som ender på @outlook.com, @hotmail.com eller @msn.com, har du muligvis allerede en LiveID-konto. Du kan bruge denne e-mail-adresse til at logge på websteder og tjenester, som er tilknyttet LiveID. Denne eksisterende LiveID-konto kan bruges til at få adgang til CustomerSource.

Hvis du ikke har en LiveID-konto:
Gå til Microsoft LiveID-webstedet: https://www.live.com og opret en ny konto.
Følg vejledningen på skærmen

 

Trin 2. Log på CustomerSource. 
Når du har oprettet en LiveID-konto, kan du gå til https://mbs.microsoft.com/customersource/worldwide/denmark.  

 

Trin 3. Angiv LiveID-oplysninger. 
Du bliver bedt om at angive dit brugernavn og din adgangskode til Passport.  

 

Trin 4. Angiv din e-mail-adresse. 
Du bliver bedt om at angive en e-mail-adresse og klikke på Fortsæt.
Du skal bruge den e-mail-adresse, som du oplyste til Microsoft Dynamics, da din løsning blev registreret. Dette er muligvis den samme e-mail-adresse som din Passport-konto.
Hvis du ikke kender e-mail-adressen til din Microsoft Dynamics-konto, kan du kontakte Systemconnects support på support@systemconnect.dk eller tlf. 4717 0018.

 

Trin 5. Meddelelse om sendt e-mail. 
Herefter vises følgende meddelelse på skærmen: "Thank You. You will be receiving an e-mail that gives you further instructions on how to log into this extranet."

 

Trin 6: Åbn den modtagne e-mail. 
Microsoft Dynamics sender dig en e-mail fra itmbssup@microsoft.com , som du skal bruge til at knytte din LiveID-konto til din Microsoft Dynamics-konto.
Gå til indbakken for den e-mail-adresse, du angav i trin 4 og åben e-mailen.
Hvis du ikke får nogen e-mail, så husk at checke om den evt. er blevet fanget i dit SPAM-filter (kontakt evt. din Internetudbyder for yderligere vejledning).

 

Trin 7. Klik på tilknytningslinket. 
Åbn e-mail-meddelelsen, og klik på det lange, blå link i e-mail-meddelelsen.
 

Trin 8: Angiv LiveID-konto. 
Du bliver bedt om at angive din LiveID-konto igen. Angiv den Passport-konto, du angav i trin 4.
 

 

Trin 9: Meddelelsen om vellykket tilknytning. 
Du får vist en meddelelse om, at du har knyttet din LiveID-konto til din Microsoft Dynamics-profil.
 

Trin 10: Få adgang til CustomerSource. 
Gå til CustomerSource (https://www.microsoft.com/dynamics/customer/da-DK/access-customersource/).
Når du bruger CustomerSource i fremtiden, skal du kun bruge dette brugernavn og denne adgangskode til LiveID for at logge på. LiveID er udviklet til at gøre det hurtigt og nemt at logge på i fremtiden!
 

 

Jeg kan godt bruge CustomerSource. Hvordan konfigurerer jeg adgangen for mine kolleger, så de også kan bruge det?

I hver organisation er der mindst én person, som har status som administrator og kan håndtere individuelle profiler og deres adgang til CustomerSource. I CustomerSource er den oprindelige administrator den primære kontaktperson i din organisation for Microsoft Dynamics (kaldes sommetider for "faktureringskontakt"). Det er muligt at angive flere eller andre personer som CustomerSource-administratorer.

Alle, der angives som CustomerSource-administratorer for din konto, har mulighed for at invitere andre brugere til at bruge CustomerSource ved hjælp af følgende trin:

Log på CustomerSource https://www.microsoft.com/dynamics/customer/da-DK/access-customersource/
Gå til Min konto | Kontooplysninger | Vores CustomerSource-konti
Klik på knappen Tilføj nye brugere
Angiv de nødvendige profiloplysninger
Marker afkrydsningsfeltet nederst i formularen for at sende en invitations-e-mail til denne CustomerSource-bruger og knytte denne persons Microsoft Passport Network til denne profil
Klik på Gem
Personen modtager en e-mail med en invitation til CustomerSource. Brugeren bliver opfordret til at logge på den Passport-konto, som han eller hun ønsker at bruge i forbindelse med CustomerSource, og derefter klikke på linket i e-mail-invitationen.
Ud over at oprette nye profiler kan administratorer også fjerne eller redigere profiler. Det er meget vigtigt for din organisation, at I har en opdateret liste over individuelle profiler. Administratorer kan også sende en e-mail-invitation igen til medarbejdere, som har problemer med at knytte deres Passport-konti til deres CustomerSource-profiler.

Hvis en person ikke modtager e-mail-meddelelsen med mulighed for at tilknytte personens Passport-konto, kan du gennemgå personens profil for at bekræfte, at e-mail-adressen er korrekt. Hvis du redigerer e-mail-adressen, skal du gemme profilen og derefter vende tilbage til profilen og klikke på linket til afsendelse af en e-mail-invitation.

I selve profilerne kan administratoren også angive andre personer som administratorer. Mens du redigerer en profil, kan du markere afkrydsningsfeltet Administrator. Klik på Gem. Denne person har nu administratorrettigheder.

 


Hvem kan jeg kontakte, hvis vores administrator ikke længere arbejder i vores organisation?
Hvis jeres CustomerSource-administrator ikke længere arbejder i organisationen, kan du kontakte itmbssup@microsoft.com på engelsk for at få hjælp til at angive en anden person som administrator.

SystemConnect ApS | Dam Enge 8 | 3660 Stenløse | Tel 47 17 00 18 | Fax 31 73 20 83 | sc@systemconnect.dk