Prøv gratis
Test Microsoft Dynamics NAV version 2017 helt gratis og uforpligtende (dvs. uden at registrere dig)

Microsoft Dynamics NAV kan afvikles på fire forskellige platforme - i en Internet Browser, direkte på en tablet, direkte på en mobiltelefon eller i Windows klienten.
De nævnte metoder kan kombineres frit da det er de samme data du tilgår - og vi tilbyder naturligvis at du kan teste alle metoderne her!
 
Til alle tre løsninger skal du bruge et af følgende login-navne, der arbejder i hvert deres test-regnskab:
Login Kodeord
NAVDemo1 NAVDemo1
NAVDemo2 NAVDemo2
NAVDemo3 NAVDemo3
...osv. indtil NAVDemo20...
 
 
VIGTIGT: Der er forskel på små og STORE bogstaver i kodeord. Sørg for at taste kodeordet nøjagtigt som anført. Virker et login ikke, så prøv et andet. Det skyldes at nogen har skiftet kodeord på brugeren - og det er helt ok at gøre, men det bliver nulstillet efter behov (typisk natten til mandag).
 
 
Bemærk at:
  • Der er tale om et delt system, dvs. alle der logger ind med samme brugernavn arbejder i samme database
  • Demosystemet er med vilje opsat ret frit - det er fx muligt at skifte kodeord, hvorfor du ikke kan forvente at alle ovenstående kodeord virker. Det kan du til gengæld udnytte hvis du og dine kolleger vil lave en fælles test - skift kodeord til kun et i kender og brug så samme loginnavn
  • Alle loginnavne, kodeord og databaser nulstilles efter behov og mindst hver uge (natten mellem søndag og mandag)
  • Webklienten OGSÅ kan afvikles på tables og/eller mobiltelefoner mv. Kun Internet Explorer supporteres 100%, men andre browsere fungerer med enkelte begrænsninger. Bemærk dog at Tablet og Phone klienten er mere velegnet end Webklienten til touch devices som fx tablets og mobiltelefoner
  • Windowsklienten - og de nødvendige ekstraprogrammer - let kan afinstalleres igen med windows' fjern/tilføj program funktion i kontrolpanelet
  • Ønsker du et privat demosystem opsat på din egen eller på vores server i stedet for ovenstående fælles demo, så kontakt os på e-mail sc@systemconnect.dk eller tlf. 4717 0018
  • Evt. problemer med demosystemet kan fejlmeldes pr. mail til gsl@systemconnect.dk - men se først listen over typiske fejl du selv kan afhjælpe i bunden af denne side

 

Se endvidere vores vejledninger og videoer ved at klikke her!


Test direkte i en Internet Browser v.hj.a. Webklienten: 

 

Klik på dette link for at starte Webklienten direkte (med kryptering af alle data der sendes og modtages)

 

Klik på dette link for at starte Webklienten direkte (UDEN kryptering)


Test direkte på din tablet eller mobiltelefon v.hj.a. Tablet- og Mobil-klienten:

 

Installer klienten direkte fra den App butik du normalt bruger. App'en er naturligvis helt gratis, men kræver en server du kan koble op til (fx dette demosystem):
 

Windows Store

Google play

Apple iTunes


Efter opstart skal du vælge en Dynamics NAV Service URL - og vores testsystem kører på adressen: https://navdemo.schost.dk/NAV_PublicDemo/

OBS: Klienten kan faktisk OGSÅ testes i en Internetbrowser - ønsker du at prøve det, så klik blot på disse i din Internetbrowser: Tablet-klient  /  Mobiltelefon-klient
Bruger du Internet Explorer som Internetbrowser og ønsker du at teste klientens udseende med forskellige skærmstørrelser, så kan F12 funktionen i Internet Explorer anvendes...


 

Test direkte på din PCer i Windows v.hj.a. Windowsklienten:

 

OBS: denne metode kræver installation af få programmer på din PCer - men giver den bedste oplevelse af systemet for den daglige kontorbruger, med fuld understøttelse af genvejstaster og integration til Microsoft Office mv.
De installerede programmer kan naturligvis efterfølgende let afinstalleres fra kontrolpanelet i Windows.

 

Windowsklienten kan installeres ved at klikke på det følgende punkt (dette program kræver IKKE at du er lokal administrator på din PCer):

 Bemærk: Skal ud udskrive fra NAV, vise udskrifter i NAV eller kører du Windows 7 på din PCer, så kræves nogle tillægsprogrammer - det er beskrevet på og kan hentes fra ovenstående installationsside (disse programmer kræver at du er lokal administrator på din PCer).

 

VIGTIGT: Har du problemer med at installere eller køre økonomisystemet, så sørg for at installere opdateringer til Windows og andre komponenter fra Windows Update.
 

Windowsklienten starter automatisk når den er installeret.

 

Efterfølgende er der oprettet et ikon i Windows Start og på skrivebordet. Begge kan bruges til at starte Windows-klienten.

 


WebServices:

Er du teknisk anlagt og ønsker du at teste NAVs SOAP og ODATA webservices, så kan du få fat på demosystemet på disse adresser:


Typiske fejlmuligheder:

  • Fejl: "Det angivne brugernavn og adgangskoden er ikke korrekt, eller du har ikke en gyldig brugerkonto i Microsoft Dynamics NAV."
    Du har tastet forkert brugernavn eller adgangskode - eller en eller anden har ændret kodeordet til den testbruger du prøver med.
    Løsning: Prøv igen eller prøv et af de andre brugernavne eller kodeord.
    Hjælper det ikke - så kontakt Systemconnects support.
     
  • Fejl: "Klienten kunne ikke oprette forbindelse til Microsoft Dynamics NAV Server. Fejlkode = 'InvalidSecurity'. Årsag = 'An error occured when verifying security for the message.'".
    Der er for stor forskel i klokkeslæt/dato på din PCer og NAV test-serveren. NAV test-serveren har et ur der er synkroniseret med flere Internetserveren, så det er med stor sandsynlighed din PCs ur der går lidt forkert.
    Løsning: Juster din PCs ur (check både klokkeslæt og dato) og prøv igen.
    Hjælper det ikke - så kontakt Systemconnects support.
     
  • Fejl: Økonomisystemet vil ikke installeres, vil ikke starte, eller lukker ned med fejl.
    Din Windows er ikke opdateret med alle nyeste fejlrettelser fra Microsoft og mangler derfor komponenter der er nødvendige for korrekt afvikling af økonomisystemet.
    Løsning: Kør Windows Update (findes typisk i Windows Kontrolpanel) og installer alle opdateringer til Windows og øvrige installerede komponenter.
    Det kan også skyldes at du ikke benytter Internet Explorer når du forsøger at installere Windowsklienten.
    Løsning: Åben installationslinket til Windowsklienten med Internet Explorer.
    Hjælper det ikke - så kontakt Systemconnects support.

 

SystemConnect ApS | Dam Enge 8 | 3660 Stenløse | Tel 47 17 00 18 | Fax 31 73 20 83 | sc@systemconnect.dk